בוקר טוב עולם

"Morning has broken like the first morning, blackbird has spoken like the first bird; praise for the singing, praise for the morning, praise for them springing fresh from the world"

(קט סטיבנס)

בוקר טוב, עולם!

יש לכם כמה דקות פנויות? יופי. נעמי ואני נשמח להזמין אתכם אל ריצת הבוקר המוקדמת שלנו. רוצו איתנו קצת, ותראו מה אפשר להפיק מעוד אימון בוקר של יום שישי. 

"בוקר טוב", ברכו את המגיעים מולכם בזמן שאתם רצים. לא תאמינו אילו תשובות, איזה מנעד של אינטונציות וכמה אין-תגובות תקבלו בתמורה. והדבר הכי מרתק, שישמש לכם גם חומר למחשבה בהמשך הריצה הארוכה ולפעמים הבלתי נגמרת, הוא להסיק מהתגובות מה הן בעצם משקפות. 

שימו לב, יש כללים לדרך שבה אתם מברכים; שימו לב לכמה דגשים. ראשית, יש לירות "בוקר טוב" כשהבא ממול במרחק של כ-5 מטר מכם. זה מספיק זמן כדי שיבין שמישהו מברך אותו, ולא מספיק כדי שיתכנן מה ואיך להשיב. ברכו בקול ניטרלי, אך חביב ורם. מדובר בשעות שאנשים יצאו מביתם לחלץ עצמות, אבל זה עדיין לא אומר שהם כבר ערים. 

מנגד, יהיו משכימים שישיבו לכם "בוקר טוב!" חזק ובוטח, כאילו כל הלילה, במקום לישון, הם תכננו את חילופי ה"בוקר טוב" האלה; "בוקר טוב!" דומה, גם הוא חזק ובוטח, אבל הפעם עם זוג עיניים פעורות בתדהמה, ישיבו לכם המופתעים, אלה שהדבר האחרון שציפו לו, בעולמנו הקר והמנוכר, זה שמישהו יברכם בשעת בוקר מוקדמת כל כך; "בוקר טוב" קלוש וחלוש ילחשו אלה שלא יניחו לאף אחד לחדור אל מבצרם; "בוקר טוב!"  שנשמע כאילו יצא ממלונה, יגיע מהנובחים למיניהם, בדרך כלל גברים מרוגזים, לרוב פנסיונרים, שנשותיהם כפו עליהם טרנספר של בוקר, כדי שיניחו אותן קצת לנפשן. 

עוד בארכיוני האימונים שלנו תמצאו "בוקר טוב" של מורות, בדיקציה אימתנית מעוררת חרדות ילדוּת נשכחות. תשמעו גם בוקר טוב בכמה קולות מקבוצות רצים או רוכבים, שאחד יותר נלהב ממשנהו ולכן הם נשמעים כמו קסילופון. 

ואחרונים לא-חביבים: הלא-מגיבים. מדובר בחבורה, אולי אפילו מאורגנת, של מיזנטרופים, שמשאירים את ה"בוקר טוב!" הצוהל שלכם מובס, לא טורחים אפילו להנהן בראשם, לשוות טיפה אנושיות להתעלמותם. הם יהיו חומר הבעירה שלכם מעתה ועד לסיום, לתהיות בנוסח איפה היו החום, האכפתיות, האהבה והחיבוק בילדותם.

אני בטוח שכל מי שנוהג לרוץ בבוקר יודע במה דברים אמורים, במיוחד אם הוא נמנה עם המשיבים למאחלים. לכם, המשיבים, אני רק מציע להכין מראש "בוקר טוב" שונה ומיוחד, שיהיה רק שלכם. 

בוקר טוב!

(מתוך הספר ???????????)